Kuidas jõulud "üle elada"

Hoolimata jõulude lootuse sõnumist on jõulud kujunenud tänapäeval inimeste jaoks suuresti kommerts- ja tarbimispühadeks. See ei puuduta mitte üksnes ostlemist ja kingitusi, vaid ka suurt söömat. On väga tavaline, et inimene kes teeb enda kallal tööd- kas selle nimel (on tellinud toitumiskava), et kaalu alla võtta või saavutada paremat vormi-, annab jõuludega oma progressile ja pingutustele tugeva tagasilöögi. Jõulude puhul on veel teinegi miinus. Jõulud on pikad pühad ja tavaliselt ei tähenda see mitte üksnes oma perekeskis ühte suuremat jõulupidu vaid neid on mitu. Kellel töökohaga, kellel laiendatud perekonna- sugulastega. Pakume omaltpoolt mõned makro- ja mikronõuanded seoses jõulude suurte söömistega.

Mikromajanduslikult muudad jõulud enda vormi jaoks vähem valulikuks, kui

  • Tarbid toidu kõrvale läbi kogu pühade joogiks ainult vett. Kui jood terve pühade aja karastusjooke või magustatud jooke, siis see tähendab kaloritulu ligikaudu kahekordistamist.
  • Hoia kogused madalad (eriti mis puudutab lisandit - kartulit). Vajadusel kasuta jõululauas väiksemaid taldrekuid.
  • Hoidu magusast. Kui see tundub võimatu missioon siis kasuta maitsmis taktikat. See tähendab, et maitse lusikatäis kellegi teise juurest, kuid loobu enda portsjonist.

Ära karda murda traditsioone ja teha tervislikumaid valikuid selles osas, mida panna jõululauale. Kuigi kapsas sealiha ja kartul ongi nii head kui nad kõlavad, siis tahtmise korral leiad väga palju tervislikke alternatiive.

Makromajanduslikult soovitame välja valida endale ühe jõulupeo, mil lubada endale oma piiride venitamist ja ohjade pisut lõdvemaks laskmist, mitte rohkem. 

Loodetavasti on mõnest nõuandest teile kasu ning jõulud saab väiksemate kadudega, -selles osas mis puudutab teie füüsist- üle elada.
Tervislikke jõule ja toredat aega oma lähedaste seltsis soovib teile Urban Health & Fitnessi meeskond. :)