Miks jõutreening aitab kaasa su kaalukaotusele

Erinevalt traditsioonilisest aeroobsest treeningust ei lõppe jõutreeningu efekt kaalukaotusele siis kui sa lõpetad oma treeningu. Põhjuseks on see, et lihas on ainevahetuslikult 4 korda aktiivsem kui rasvkude. Kuigi nii kardio- kui ka jõutreening põletavad kaloreid treeningu käigus, lõppeb kardiotreeningu kaloreid põletav efekt vahetult pärast su treeningu lõppu. Jõutreening eesmärk on kasvatada lihaseid. Lihased vajavad oma suuruse ja massi sälitamiseks energiat. Seetõttu aitavad nad sul põletada kaloreid ka siis, kui sa ei treeni. 

Jõutreening käivitab rasvapõletust soodustavate hormoonide tegevuse. Testosteroon, kasvuhormoon, dopamiin, adrenaliin ja kilpnäärme tegevus on kõik positiivselt mõjutatud jõutreeningust. Nende hormoonide koosmõjul jõutreeninguga tekib soodne keskkond rasvapõletuseks. Kui mõnda hormooni nagu näiteks kasvuhormooni kehas genereeritakse, siis triglütseriidid (rasvad) lähevad kasutusse kütusena. Jõutreening aitab täiustada sinu rasvade põletamise keskkonda, mis koos toitumiskava ja toidust saadava kalorite defitsiidiga moodustab hea kombo.

Jõutreening kiirendab su ainevahetust. See tõstab sinu baasainevahetuse kiirust. Baasainevahetus näitab kui palju energiat sa puhates kulutad. Iga lisatud kilo lihast põletab päevas lisaks umbes 13 kalorit. Umbes 7kg lihast põletab päevas lisaks 100 kalorit sel ajal kui sa puhkad. Meelevaldselt lähendes võiks nii väita, et 7 kg lisatud lihast põletab aastas energiahulga, mis oleks vastavuses umbes viie kilogrammiga sinu kehal.

Kui inimene on kaloridefitsiidis, siis on lihaskude üks esimesi allikaid, mida keha hakkab lõhkuma ja kasutama energiaallikana. Seda juhul, kui sellele ei pöörata tähelepanu. Vähem söömine ilma lihastreeningute käivitab samuti kaalukaotuse, aga kaalukaotus ja rasvakaotus pole üks ja sama. On täiesti erinevad asjad, kui sa kaotad 10 kg kehakaalu rasva arvalt või kui sa kaotad need 10 kg lihase arvelt. Esteetiline vahe on väga suur.

Jõutreening tõstab su eneseusku ja enesekindlust. Kõik ei keerle ainult selle ümber kuidas sa välja näed. Vähemalt sama oluline on see, kuidas sa ennast tunned. Kui sa tunned ennast hästi, siis on märksa tõenäolisem, et suudad saavutada oma seatud eesmärgid ja püsida tervete eluviiside juures. Jõutreening tõstab sinu enesekindlust. See on teaduslikult tõestatud. :)

Jõutreening loob "järelpõlenguefekti". "Järelpõlenguefekt" on pikendatud ajaperiood, mille jooksul toimub kalorite põlemine pärast treeningu lõppu. See võib kesta tunnist kuni päevadeni pärast treeningu lõpetamist. Intensiivne jõutreening on parim, et seda efekti tekitada. Sellepärast lisamegi tihti kaalulangetajate jõuharjutuste vahele kardiosuunitlusega vaheharjutusi ning rõhutame, et hoiaksite oma seeriatevahelised pausid lühikesed.

Jõutreening teeb kaalukaotuse lihtsamaks mitmel erineval moel ja tellides kava Urbanfitnessist võid kindel olla, et paneme sinu parimad huvid kooskõlas selle artikli materjalidega sinu kasuks tööle.

Selle artikli aitas teieni tuua: