Toidulisandi tutvustus: Ecdysteron (ekdisten)

Seekordses lühiartiklis kirjutan natuke sellisest toidulisandist nagu ecdysteron (ekdisten). Sportlaste ringis on see kas tuntud lisand või siis täiesti tundmatu, sõltub alast. Selle lisandi ümber on palju müüte ja valeinformatsiooni, mida proovimegi natuke selgitada.

Esimese asjan mainiksin ,et tegemist on legaalse lisandiga, levib palju informatsiooni nagu oleks tegemist anaboolsetele steroididele sarnase ainega. Nii ei ole, ecdysteron ei käitu ega mõju nagu seda teevad anaboolsed steroidid. Tegemist on lisandiga ,et toetada läbimõeldud treeningut ja toitumist. Rõhutan ,et mitte ükski lisand ei oma absoluutselt mingit mõtet, kui ülejäänud ketilülid on nõrgad. Ei ole see mingi imelisand ning ei anna ka tulemust, mis on 3 päeva pärast näha.

Siiski on see piisavalt hea ,et anda treeningutse edasiminek ,kui kõik muu on juba paigas. Omadest kogemustest julgen väita, et eriti suur kasu on sellest lihaskvaliteedi puhul. Rasvavaba lihas on see ju ,mida enamus treenijaid jahib ning selle jaoks on ecdysteron üks parimaid abilisi.

 

Millal ja miks seda kasutada?

Kaustada tuleks seda tugevamal treeningperioodil, kui koormus on suur ning oluline järgmiseks treeninguks ära taastuda. Kuna ecdysteroni põhiline positiivne omadus on valgusünteesi kiirendamine, peab ka toitumine olema treeninguid toetav. Ilma selleta pole kasu ei trennist ega lisanditest.

 

Mis on ecdysteroni kasulikud omadused?

1. Kiirendab valgusünteesi

2. Paraneb lihaskvaliteet

3. Tõstab söögiisu

4. Suurendab lihsjõudu

Samas pean vajalikuks jällegi üle korrata ,et tegemist ei ole mingi ime tootega vaid see on üks osa tervikust. Kuna Urban Fitnessi missioon on pakkuda terviklike lahendusi siis toonitamine ,et paigas peab olema treening, toitumine, taastumine jms. ning seejärel alles mõelda lisandite tarvitamise peale.

 

Kas sellel on kõrvalnähte?

Siiani pole ükski uuring näidanud, et ecdysteroni kasutamisel oleks esinenud mingeid tervist kahjustavaid kõrvalnähte.

 

Kuidas meie soovitame ecdysteroni kasutada?

Meie soovitus oleks samal ajal toituda valgurikkamalt, kui muidu. 2-3g valku kehakilogrammi kohta. Lisaks samal ajal soovitame kasutada kreatiini, BCAAd, multivitamiini ning eraldi veel B-grupi vitamiine. Ecdysteroni kogus sõltub juba täpsemalt inimesest ning tema eesmärgist ja koormusest.

 

Kui tekkis suurem huvi treeningu, toitumise või toidulisandite kohta siis küsi julgelt - info@urbanfitness.ee