Treeningkaaslasega või Treeningkaaslaseta

Oma roll on antud teemas kindlasti mängida inimese iseloomul, psühholoogilisel ettevalmistusel ja motivatsioonivõrgustikul, kuid üritame väikeses mõtiskluses tuua välja argumente mis ühe või teise poole kasuks räägiksid. Enne erinevuste välja toomist peab eeldusena ära mainima, et treeningpartneriga treenimise mõtekus saab üldse kõne alla tulla, kui mõlemad inimesed on võrreldava suutlikkusega, muidu kannatab tihti võimekama sportlase treening kahjusid. 

Treeningpartnerita treenimise kasud:

  • Inimese isikliku motivatsiooni, tugevuste efektiivne realiseerimumine. Kui oled enda süsteemid ajaga sisse töötanud ja tead mis toimib, siis uue tundmatu lisamine võrrandisse toob sinna kindlasti muutusi. Kuigi need võivad olla positiivsed/negatiivsed siis kindel on see, et sinu harjumuspärast rütmi see muudab ning see lööb mõneks ajaks su treeningud uppi.
  • Kui oled õppinud juba pingutama ja ennast ületama- see tähendab avastanud enda arenemise potentsiaali-, siis üksi töötades treenid täpselt oma võimete järgi. Nii ala- kui ülepingutamise oht on väiksem kui kaaslasega treenides ning treening võib olla selle võrra efektiivsem. 
  • Kui sa pead muusikat oma treeningu juures oluliseks teguriks- nagu mina-, siis üksinda on muusika kasutamise võimalus ideaalne, teistega koos raskendatud.
  • Sa ei pea lootma kellegi teise kui iseenda peale. Küsimus inimeste usaldusväärsusest puudub. Kui on treening kokkulepitud siis ei jää partner kohale ilmumata, ega hiline. Samas tuleb siin tõdeda, et teinekord võib partner su ka siis kodust välja ajada, kui ise jätaks trenni vahele.

Treeningpartneriga treenimise kasud:

  • Treeningpartner turvab su seeriaid, mis tähendab et sa saad julgelt treenida suutlikkuseni. Nendes viimastes kordustes, mille sa üksinda alati tegemata jätad on peidus arengu võti!
  • Treeningpartner aitab sind ebameeldivate harjutuste sooritamisel. Kui on keeruline (suur raskus, tehniliselt keerukas, abivahend) võtta sisse algasendit, või tulla harjutusest välja, siis sõber aitab.
  • Partneriga saab teha paarisharjutusi. Kui vaja astub ta sulle tossunina peale ja kui vaja näiteks topispalli visata, siis ta on selle tarbeks su jaoks olemas.
  • Treeningpartner hoiab su fookuse paigas. Siinkohal on oluline, et oleksite samal tasemel motiveeritud ja ühel lehel oma eesmärkidega. Kui see on täidetud, siis teise kallal on alati kergem nokkida kui enda kallal. Näiteks kui kahe seeria vahe on arvestatult 60 sekundit, siis su partner-sõber-konkurent utsitab sind tagant, muidu lükkub tema seeria tegemine samuti edasi. Iseend on oluliselt raskem tagant sundida!
  • Treeningpartner on su resultaadi suhtes objektiivne. Kui olete võrdsel tasemel siis võib-olla on teie ühistreeningutes ka natuke võistlusmomenti sees. Seetõttu osutab ta heal meelel su vajakajäämistele ja see paneb sind tööle. Ükskõik kas sa annad järgi korduste pealt või varastad korralike tehnikate tagant, et upitada oma ego pisut kõrgemate raskustega, siis hea treeningpartner ei maali sulle pilti kunagi soojemates toonides nagu sa ise võiksid teha.  
  • Treeningpartner lisab treeningusse positiivse võistlusmomendi. See kätkeb küll endas nõrgema sportlase jaoks ületreeningu ohtu, kuid kui seda suuta vältida, siis kannustab see sind kindlasti tagant.
  • Treeningpartnerilt võib midagi õppida. Ta võib teada mõnest asjast enam kui sina või läheneda olukorrale erinevast lähtepunktist ning see võib aidata täiustada sinu treeningut. PS. Mitte ajada segamini ennast täis treeningpartneriga kes midagi lihtsalt jäärapäiselt väidab ja sulle peale üritab suruda.

 Enamus neid argumente, mis räägivad treeningpartneriga treenimise kasuks räägivad ka eratreeneriga treenimise kasuks. Sa ei vaja teda igal treeningul, kuid uue kava alguses ja seejärel umbes kord kuus tõuseb sellest sulle suurem tulu, kui oskaksid arvatagi. Loodame, et antud artikkel on sulle kasulik ning võimaldab langetada otsuse, kas treenida üksi või koos kellegi teisega. 

Kui oskad meie nimekirja täiustada, siis kirjuta info@urbanfitness.ee, või sõnum @ facebook.

Veelgi olulisem sellest, kas treenid üksi või partneriga on see, et treeningkava mille järgi treenid oleks efektiivne ja sinu võimeid arvestav. Telli treeningkava meilt!